خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / شهر من مهديشهر / اخبار مهديشهر / فرماندار مهدیشهر : همگرایی راه برون رفت از مشکلات حوزه گردشگری است

فرماندار مهدیشهر : همگرایی راه برون رفت از مشکلات حوزه گردشگری است

فرماندار مهدیشهر رفع مشکلات گردشگری را نیازمند نگاه جامع به تمامی حوزه ها برای توسعه زیر ساخت های این بخش دانست و گفت: همگرایی راه برون رفت از مشکلات حوزه گردشگری است. 

حسن ارگی در پنجمشین نشست تخصصی فرمانداران و شهرداران و روسای میراث فرهنگی شهرهای نمونه گردشگری کشور در شهرستان میبد یزد ، افزود : دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه در خصوص توسعه گردشگری توجه اساسی کرده است.  

وی اظهار داشت : با توجه به سند چشم انداز ٢٠ ساله کشور ، دستیابی به٢٠ میلیون گردشگر در سال امری ممکن است اما همتی والا و تلاش مضاعف مسوولان امر را می طلبد.

فرماندار مهدیشهر گردشگری را صنعتی پول ساز دانست و یادآور شد : شهرهای گردشگری نه تنها خود را محدود به جذب سرمایه ریالی نمی کنند بلکه باید به دنبال ارزآوری باشند.

ارگی تصریح کرد : با عنایت به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم اتکاء به اقتصاد نفتی، راه عبور از این شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی واقدام و عمل در حوزه گردشگری است.

وی بر ضرورت برنامه ریزی در این حوزه از سوی مسئولان شهرهای نمونه گردشگری تاکید و اضافه کرد : راه بهره گیری از حمایت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور توجه به برنامه ششم و توجه به سند چشم انداز ٢٠ ساله کشور است.

فرماندار مهدیشهر همچنین به ظرفیتهای گردشگری بخش شهمیرزاد این شهرستان اشاره کرد و کوچه باغ های شهمیرزاد، آب و هوای مطلوب و ییلاقی آن، بزرگترین باغ گردوی جهان ، ایل عشایر ستگسری با طولانی ترین مسیر کوچ ، فرش خود رنگ بافت عشایر مهدیشهر  و کوچه باغ های انار درجزین را جمله جذابیت ها و ظرفیت های این شهرستان اعلام کرد.

ارگی تصریح کرد : تفاوت دمای ١۵ تا ٢٠ درجه این منطقه با مرکز استان در کنار کویر بنا به إذعان گردشگران خارجی بر ارزش سفر به این خطه افزوده است. وی با دعوت از گردشگران به این منطقه زیبای استان سمنان گفت: به طور یقین بستر سازی مدیران و همراهی و مشارکت بخش خصوصی و مردم به دور از هرگونه حواشی ، راهگشا خواهد بود. سالانه بیست میلیون گردشگر از استان سمنان عبور می کنند که بنا به تاکید استاندار، سمنان باید از استان معبر به استان مقصد تیدیل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.