خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / واحدهای هیئت / روابط عمومی / خادمين حسينيه / زندگی نامه پیرغلام و ذاکر اهل بیت علیه السلام حاج علی محمد اقیان

زندگی نامه پیرغلام و ذاکر اهل بیت علیه السلام حاج علی محمد اقیان

((بسمه تعالی))

زندگی نامه جناب آقای کربلائی حاج علی محمد اقیان فرزند مرحوم مشهدی علی اصغر:

روز پنجم ماه اسفند سال هزارو سیصد و نه در یک خانواده مذهبی در مهدیشهر سمنان پسری به دنیا آمد که نام علی محمد بر وی نهادند. دوره تحصیلات ابتدائی را در مکتب مرحوم ملا علی گذراند و سپس به دبستان شاه پسند منتقل و کلاسهای چهارم و پنجم را به پایان رسانید.

علی محمد در سال ۱۳۲۸ در ابتدای جوانی توسط یکی از اقوام بنام مرحوم علی حامدی به تهران نقل مکان نمود و در قهوه خانه سنگسریها واقع در میدان راه آهن-ابتدای خیابان کارگر(سی متری سابق)به تصدی مرحوم محمد ابراهیم مستخدمین حسینی اقامت نمود و در کشتارگاه تهران مشغول به کار شد. پس از چند سال کار در کشتارگاه در مغازه قصابی حاج حسن آقا متولیان واقع در خیابان ولی عصر (عج) بالاتر از مهدیه تهران مشغول به کار شد. و سپس با خریدن یک دهنه مغازه قصابی در خیابان مختاری-خیابان یخچال مستقلا شروع به کار کرد.

نامبرده در هجدهم آبان ماه هزار و سیصد و سی و چهار با دختر عمه خود ازدواج نمود که حاصل این ازدواج ۵ دختر و ۲ پسر میباشد.

ایشان برای ساخت حسینیه اعظم مهدیشهریهای مقیم تهران فعالیت زیادی داشتند که یکی از مهم ترین فعالیت های ایشان ، این بود که به اتفاق دوستان هیئت امناء بنام های حاج محمد علی تبیانیان – حاج غنی اله غنیان – مرحوم آقا حسین متولیان – حاج عباس شهپریان – حاج اصغر قشنگی –مرحوم حاج محمد ابراهیم تورانیان – مرحوم حاج محمد ابراهیم خشنود به منزل همشهریان و دوستان می رفتند و با مشقت پول ساخت حسینیه را فراهم می کردند.

حاج علی محمد اقیان در آبان ماه سال ۱۳۵۴ به حج تمتع مشرف گردید و از آن سال تا کنون نماز شب را مثل نماز یومیه واجب میداند و بجا می آورد.

ایشان هر وقت از فوت دوستان ، آشنایان و همشهریان و… مطلع میشود. به نیت آن مرحوم نماز لیله الدفن(نماز وحشت) میخواند.نامبرده در تمام مراسم ختم ، حتی برای کسانی که نمیشناسد ، شرکت کرده و فاتحه و قرآن قرائت میکند.

نامبرده از ذاکرین افتخاری حضرت اباعبدالله و خاندان مطهر عصمت و طهارت بوده بصورتی که در مراسم و بدون کوچکترین چشم داشتی جهت خدمت و بر پا نمودن عزای آن بزرگواران سر از پا نشناخته و تمام همت و مساعی خویش را بکار می گیرد.

کربلایی حاج علی محمد اقیان پس از سالها درد و رنج اشتیاق در حالی که سر از پا نمی شناخت سال هزارو سیصد هشتاد و نه به زیارت ارباب و مراد خویش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و سرور آزادگان جهان حضرت قمر بنی هاشم(ع) نائل آمده است.

 از خصوصیات اخلاقی ایشان این نکته اهمیتی ویژه ای دارد که این پیرغلام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  شخصی هستند که بد کسی را نمیخواهد ، برای دشمنان خود هم طلب مغفرت و آمرزش میکند و از کسی کینه به دل نمیگیرد و به صله رحم اهمیت میدهد. لازم به ذکر است که ایشان از تشویق کنندگان جهت مراسم محبت  اهل بیت (ع) و بزرگداشت امور دینی می باشد.


گالری تصاویر از عکس های دوران مختلف زندگی ، دست نوشته های کربلایی حاج علی محمد اقیان (حفظ الله )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.