خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / شهر من مهديشهر / اخبار مهديشهر / نکوداشت چهره ماندگار کشور در مهدیشهر برگزار می شود/ بلوار دکتر “نادعلیان” نامگذاری خواهد شد

نکوداشت چهره ماندگار کشور در مهدیشهر برگزار می شود/ بلوار دکتر “نادعلیان” نامگذاری خواهد شد

شهردار مهدیشهر از برگزاری آیین نکوداشت “محمد قلی نادعلیان” چهره ماندگار علمی کشور در زادگاهش مهدیشهر خبر داد.

شیردل عرب در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: با پیشنهاد بنیاد ملی نخبگان استان سمنان برگزاری نکوداشت چهره های علمی شهرستان ها مطرح و در شهرستان مهدیشهر تجلیل و تکریم از مقام علمی دکتر نادعلیان در دستور کار قرار گرفت که دبیری برگزاری این نکوداشت به شهرداری واگذار شد.

دبیر آیین نکوداشت چهره ماندگار علمی کشور در مهدیشهر، برگزاری این آیین را به مدت دو روز اعلام کرد و افزود: ۱۶ و ۱۷ اسفندماه زمان برگزاری نکوداشت پرفسور نادعلیان چهره ماندگار دامپزشکی کشور است.وی تصریح کرد: روز اول برگزاری این نکوداشت برنامه نشست تخصصی با نخبگان در صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر خواهد بود.

دبیر آیین نکوداشت چهره ماندگار علمی کشور در مهدیشهر، برنامه اصلی نکوداشت و تجلیل از پرفسور نادعلیان را سه شنبه ۱۷ اسفندماه بیان کرد و ادامه داد: این برنامه نیز از ساعت ۹ الی ۱۲ روز سه شنبه در مجموعه خیل خان مهدیشهر برگزار می شود.

عرب از حضور مهمانان و شخصیت های برجسته علمی کشور در این نکوداشت خبر داد و اضافه کرد: دکتر تاجبخش از چهره های علمی در حوزه دامپزشکی و دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در آیین نکوداشت دکتر نادعلیان در مهدیشهر حضور خواهند یافت.وی با بیان اینکه این دو مهمان ویژه در آیین نکوداشت سخنرانی می کنند، اذعان کرد: از دکتر عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فرهنگستان علوم کشور نیز برای حضور در این آیین دعوت شده و وی نیز قول حضور داده اند.  

دبیر آیین نکوداشت چهره ماندگار علمی کشور، رونمایی از تندیس دکتر نادعلیان و برپایی نمایشگاهی از آثار وی را از برنامه های جانبی این آیین نکوداشت در روز ۱۶ اسفند و در دانشگاه آزاد اسلامی مهدیشهر بیان کرد.

شهردار مهدیشهر همچنین از نامگذاری بلوار کوی دانشگاه به نام دکتر نادعلیان و نصب تندیس وی در این بلوار خبر داد و گفت: بعد از آماده سازی کامل این بلوار، نام آن به نام دکتر نادعلیان چهره ماندگار دامپزشکی کشور ثبت می شود.

شایان ذکر است  محمد قلی نادعلیان در سال ۱۳۱۵ در مهدیشهر متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در این شهر گذراند و سپس برای ادامه تحصیلات به تهران رفت. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گذراند و برای گذراندن دوره های استاژ به فرانسه عزیمت کرد.دکتر نادعلیان در سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار علمی در حوزه دامپزشکی معرفی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.