خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / شهر من مهديشهر / اخبار مهديشهر / امام جمعه شهرستان مهدیشهر : جایگاه معلم با هیچ جایگاهی قابل معامله نیست

امام جمعه شهرستان مهدیشهر : جایگاه معلم با هیچ جایگاهی قابل معامله نیست

امام‌جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه معلمان نقش مهمی در تربیت نسل جوان دارند گفت: نقش مهم معلمان در آینده کشور در جامعه تبیین شود.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد بارانی در جمع معلمین شهرستان مهدیشهر  بابیان اینکه زیربنای جامعه ما قشر آموزش‌ و پرورش است و باید روز معلم را گرامی بداریم و به جایگاه معلم افتخار کرد اظهار داشت: فرهنگیان با دو اصل تربیت و مدیریت تربیت مواجه هستند و این کار بسیار سختی است زیرا با موجود پیچیده‌ای همراه هستند و از این‌ رو مسئولیتشان مضاعف می‌شود.

 

امام‌جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه یکی از تأثیرگذارترین اقشار جامعه معلمان هستند تصریح کرد: مسئولان و مدیران وظیفه‌دارند تا با یک برنامه جامع و سرمایه‌گذاری مناسب دغدغه‌های معلمان را برطرف کنند. وی بابیان اینکه باید بتوانیم نگرش صحیح به جایگاه معلم را در خانواده‌ها نهادینه کنیم افزود: تا بدین‌وسیله شاهد جایگاه والای معلم در جامعه باشیم.

بارانی با اشاره به اینکه معلمان نقش مهمی در تربیت نسل جوان و آینده‌سازان کشور رادارند گفت: مدیران باید بتوانند از این جایگاه معلمان به نحو احسن در راستای تربیت نسل جوان استفاده کنند. وی بابیان اینکه معلمان در تربیت نسل جوان، شکوفا شدن استعدادهای آنان، انتقال دانش اخلاقی و علمی نقش مهمی دارند افزود: باید بتوانیم این ظرفیت‌های معلمان را اجرایی کنیم.

امام‌جمعه مهدی‌شهر با اشاره به اینکه هراندازه علم انسان بیشتر باشد مسئولیت نیز زیاد می‌شود خاطرنشان کرد: تکلیف و مسئولیت با علم و دانش گره‌خورده و معلمان برای تربیت دانش آموزان به علم بیشتری نیز نیاز دارند. وی بابیان اینکه معلم باید قدر و منزلت جایگاه خود را درک کند و بداند جایگاه معلمی با هیچ مقام، پست و سمتی قابل معامله نیست افزود: معلم فردی است که در مجموعه خود انسان‌ها را برای آینده دنیا تربیت می‌کند. بارانی با اشاره به اینکه معلم همچون شمعی است که خود می‌سوزد و پیرامونش را روشن می‌کند، گفت: در مقام معلم بسیار سخن گفته‌شده و در احترام به معلم توصیه‌های فراوانی شده است. وی احترام به معلمین جامعه را واجب خواند و افزود: پیامبر اکرم (ص) همیشه به احترام گذاشتن به پدر و مادر سفارش می‌کردند و تأکید می‌کردند به معلمان هم مانند پدر و مادر احترام گذاشته شود.

امام‌جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه برای تربیت و هدایت انسان‌ها معلم باید قدر و منزلت جایگاه خود را بداند که در چه جایگاه والایی قرارگرفته گفت: این جایگاه مقام الهی دارد و قابل معامله با پست، پول و یا هر چیز دیگری نیست. وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) که فرمودند من معلم مبعوث شدم، خاطرنشان کرد: این افتخار بزرگی برای معلمان است که پیامبر اکرم (ص) خود را معلم نامید. بارانی افزود: دانش آموزان و فراگیران علم باید بدانند که آینده خود را در پرتو تعلیم گره‌زده‌اند و باید خوب و درست بیاموزند.

وی بابیان اینکه روز مهمی را روز معلم نام‌گذاری کردند، چراکه شهید مرتضی مطهری معلم بزرگ، الگو و اسوه‌ای بود تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای زنده، پویا و مترقی داشته باشیم باید نام شهیدان را زنده نگه‌داریم، چراکه شهدا زنده‌اند و با برجسته کردن نام شهید مطهری جامعه معلمی زنده نگه‌داشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.