خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

صنعت(سنگسر)

اقتصاد و فلسفه وجودی شهر سنگسر بر صنعت و دامداری آن استوار است . به گواهی آمارهای موجود در سال ۱۳۸۷، صنعت سنگسر ۲۳ درصد از سهم صادرات استان سمنان به خارج از کشور را بخود اختصاص داده است .
پایه گذاری صنعت در شهرستان سنگسر، به دهه ۱۳۵۰ شمسی باز می گردد . در این دهه هژبر یزدانی سرمایه دار فقید سنگسری، طرح ایجاد ۱۳ کارخانه عظیم را در جنوب غربی سنگسر به اجرا درآورد . تا پیش از وقوع انقلاب ۵۷ و کوچ اجباری او به کاستاریکا، وی سه کارخانه ریسندگی پاکریس، کفش اطمینان و پی وی سی، را بثمر نشاند و سنگسر آنروز عملا به شهری مهاجرپذیر بدل شد .
پس از خروج او از کشور، روند رشد صنعت سنگسر پس از وقفه ای طولانی مدت باردیگر سیر صعودی یافت و به تدریج واحدهای دیگری در کنار کارخانجات هژبر یزدانی شکل گرفت . عمده صنعت سنگسر مربوط به قطعه سازی خودرو، صنعتی سازی ساختمان، صنایع UPVC، صنعت کاشی، سیمان، گچ و صنایع تولید کفش است .
از جمله بزرگترین واحد های این شهر می توان به کارخانه تولید ملات خشک، کارخانجات گروه صنعتی روستا ( وابسته به شرکت سایپا )، کارخانجات قطعه سازی غرب استیل، کارخانجات کفش نوید بهمن، کارخانه کاشی سمنان، کارخانجات نوین خزر، سیمان سنگسر، گچ الماس، پی وی سی و .. اشاره کرد . هم اکنون شهر سنگسر دارای ۳ شهرک صنعتی است که در جنوب و جنوب غرب آن استقرار یافته اند . این شهرک ها زمینه اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نیروی کار را فراهم کرده اند .

اطلاعات شهرک های صنعتی سنگسر بدین شرح است .
شهرک صنعتی غنچه انگوری (با مساحتی حدود ۸۰ هکتار در ۲ کیلومتری جنوب غرب سنگسر)
شهرک صنعتی گل رودبار (با مساحتی حدود ۱۳۰ هکتار در غرب سنگسر)
شهرک صنعتی سنگسر (با مساحتی حدود ۲۰۰ هکتار در ضلع غربی جاده سمنان – سنگسر و وابسته به شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.