خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / شهر من مهديشهر / اخبار مهديشهر / ناصر طاهرکرد از خاطرات دوران خبرنگاری اش می گوید

ناصر طاهرکرد از خاطرات دوران خبرنگاری اش می گوید

مهدیشهر نیوز- طفلک فقط ۲۴ سال داشت! شاید تا ۲۰ سال دیگر هم می توانست سرپا بایستد، اما قسمتش همین بود. همین که فقط ۲۴ سال در میان ساختمان های شهر بایستد و رفت و آمد رهگذران و مشتریان را تماشا کند. 

او که آخرین روزهای زندگی خود را می گذراند، این روزها قامت نصفه و نیمه اش را در پشت آن پرده آبی رنگ پنهان کرده، تا عابران، خرد شدن تدریجی اش را نبینند. ساختمان بانک صادرات مهدیشهر را می گویم.
این روزها اگر گذارتان به خیابان امام مهدیشهر افتاده باشد، حتماً متوجه تخریب ساختمان بانک صادرات شده اید. بزودی قرار است در این محل عمارت دیگری بنا شود که هم  زیربنای وسیع تری دارد و هم زیباتر است. چه می شود کرد، ظاهر یک بانک مثل ظاهر یک مجله است! هر چه زیباتر و چشم نوازتر باشد، جاذبه بیشتر و صدالبته مشتریان پرشمارتری خواهد داشت!
بگذریم .

بانک صادرات مهدیشهر

می خواهم شما را برای چند دقیقه به سال های دور ببرم.
احداث این ساختمان در حال تخریب، به سال ۱۳۶۸ باز می گردد. به یاد دارم که برای افتتاح این ساختمان، ولی الله سیف رییس کل فعلی بانک مرکزی (در دولت روحانی ) و مدیر عامل وقت بانک صادرات کشور به مهدیشهر آمده بود. اکرمی نماینده مجلس، طهایی استاندار وقت، میرصناعی مدیر عامل وقت بانک صادرات استان و عده ای دیگر از مقامات محلی هم بودند.یادش بخیر، حاج آقا کَرَم نیز در آن دوره رییس بانک صادرات مهدیشهر بود. مردی آرام و دوست داشتنی که معلم اخلاق من بود. اجرای مراسم افتتاحیه نیز به من سپرده شده بود. 

قرار بود همانروز ساختمان مشابهی هم در شهمیرزاد افتتاح شود. من که به تازگی فعالیت حرفه ای خود را در صداوسیما آغاز کرده بودم، به عنوان خبرنگار واحد مرکزی خبر سمنان وظیفه داشتم این رویداد را گزارش کنم. آن روز تمام تلاشم را برای ارائه یک گزارش رادیویی کامل به کار بردم. الحمدلله نتیجه کار هم رضایتبخش بود و خبر این مراسم بعدازظهر همانروز از بخش خبری ساعت ۱۶ رادیو با صدای خودم پخش شد.

امروز از آن تاریخ ۲۴ سال می گذرد. در طول این ۲۴ سال، گویندگی هزاران برنامه رادیویی و صدها برنامه تلویزیونی را بر عهده داشته و هزاران برنامه را نیز تهیه کرده ام، اما اولین کارها همواره برایم عزیزتر و خاطره انگیزتر بوده اند. 

اولین تجربه ها همیشه در خاطره ها می مانند و ماندگار می شوند. مثل همین گزارش افتتاح بانک صادرات مهدیشهر که برای من علاوه بر یک خبر، میدانی برای آزمایش توانمندی بود. شاید شنیدن فایل صوتی این خبر قدیمی، که از آرشیو شخصی خود به شما تقدیم می کنم، برایتان جالب باشد. البته کیفیت فنی گزارش چنگی به دل نمی زند. ( امیدوارم به بزرگواری خودتان ببخشید) 

عنوان خبر: افتتاحیه بانک صادرات مهدیشهر
نام خبرنگار و گوینده خبر : ناصر طاهرکرد
نوع ارسال خبر : تلفنی
سال تهیه خبر: ۱۳۶۸
نام گوینده لید قبل از خبر: ذبیح الله عمادالدین

بشنوید:

لینک دانلود فایل صوتی : دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.