خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / شهر من مهديشهر / اخبار مهديشهر / سردار مصطفی متولیان: مجاهدت و رشادت رزمندگان ما باعث فتح خرمشهر شد

سردار مصطفی متولیان: مجاهدت و رشادت رزمندگان ما باعث فتح خرمشهر شد

به نقل خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی : یکی از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس با بیان اینکه مجاهدت و رشادت رزمندگان ما باعث فتح خرمشهر شد، گفت: استکبار از ترس اثر گذاری فتح خرمشهر در جهان، دست به توطئه زد تا انعکاس این پیروزی را در افکار جهانیان خنثی کند.  

سردار مصطفی متولیان در مراسم  همایش نهضت روشنگری تحت عنوان مجاهدان منتظر که به مناسبت گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و ولادت امام زمان(عج) در مسجد صاحب الزمان(عج) مهدیشهر برگزار شد، اظهار کرد: طبق فرمایشات امام خامنه ای ۸ سال دفاع مقدس را باید دوران طلایی جمهوری اسلامی ایران بدانیم.

وی با بیان اینکه جنگ ایران و عراق، اولین جنگی بود که اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک ما دست دشمن بیافتد، افزود: این جنگ برای ما هم برکات مادی و هم معنوی داشت که انسان های بسیاری در این جنگ ساخته شدند.

این فرمانده دفاع مقدس با تاکید براینکه جبهه و جنگ و دفاع مقدس واقعا دانشگاه بود، تصریح کرد: وقتی وصیت نامه های شهدا را می خوانیم می بینیم که یک شبه ره صد ساله را پیمودند.

متولیان با تشریح وضعیت کشور ما در اوایل جنگ، بیان کرد: بنی صدر به عنوان رئیس جمهور که فرماندهی جنگ را نیز یدک می کشید با برنامه های غرب گرایانه ای که داشت باعث شد دشمن وارد خاک ما شود و بخش هایی از کشور را اشغال کند. وی ادامه داد: با برکناری بنی صدر و اتحاد رزمندگان سپاه و ارتش و با فرمان امام خمینی مبنی بر شکست حصر آبادان، پیروزی های دفاع مقدس کلید خورد و عملیات های مهمی را در اوایل سال ۶۰ رقم زدیم.

فرمانده اسبق سپاه ولی امر، با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر که در اشغال نیروهای دشمن بود، گفت: عملیات بیت المقدس در ۴ مرحله اجرا و باعث پیروزی رزمندگان و فتح خرمشهر شد. متولیان به تشریح وضعیت چگونگی آزادسازی حرمشهر پرداخت و تصریح کرد: در بررسی هایی که فرماندهان داشتند خرمشهر در محاصره مین و سیم خاردار و انواع و اقسام موانع بود ولی با طراحی درست عملیات توسط فرماندهان جوان ما بالاخره خرمشهر فتح شد. وی با اشاره به اینکه طراح اصلی فتح خرمشهر شهید باقری بود، افزود: با بررسی های اطلاعاتی که شهید باقری انجام داد به این نتیجه رسید که تنها راه ورود به خرمشهر همان راهی است که سربازان عراقی وارد خرمشهر می شوند.

فرمانده دوران جنگ، ادامه داد: این طرح شهید باقری در هیئت تصمیم گیری سپاه و رده های بالاتر به تصویب رسید و سرانجام با انجام عملیات آزادسازی، رزمندگان ما از سمت شلمچه به مرز خرمشهر رفتند و توانستند وارد شهر شده و خرمشهر را فتح کنند.

متولیان با بیان اینکه دشمن انتظار چنین شکستی را از رزمندگان ما نداشت، اظهار کرد: استکبار جهانی وقتی دیدند با تمام توانی که ما را محاصره سرزمینی و امکانات کرده بودند نتیجه ای نداده دست به توطئه زدند تا تاثیر این فتح و پیروزی رزمندگان را در افکار عمومی جهانیان خنثی کنند. وی اضافه کرد: آنها به این می اندیشیدند که اگر بگذارند اثر تبلیغی فتح خرمشهر در کشورهای جهان منعکس شود، برایشان فاجعه خواهد شد چرا که گوش جهانیان را کر کرده بودند که ایران کشور ضعیفی است و شکست می خورد حال با معادله برعکسی روبرو می شدند. ا

ین فرمانده سپاه تصریح کرد: برای خنثی سازی اثر این پیروزی توطئه ای چیدند و با چراغ سبز آمریکا، اسرائیل برای چندمین بار به خاک لبنان حمله کرد و خبر اشغال لبنان را به صورت گسترده درج کردند تا خبر فتح خرمشهر در حاشیه قرا گیرد و بر همین اساس نیز در آن زمان این پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران آن طور که باید تاثیری در جهان نگذاشت.

متولیان تاکید کرد: بعد از این حمله، اسرائیل دیگر نتوانست وارد خاک لبنان شود چرا که با حضور امام موسی صدر در شهید چمران در لبنان رزمندگان لبنانی کم کم جان گرفتند و برای رزم آماده شدند. وی ادامه داد: این بار وقتی اشغالگران اسرائیل وارد لبنان شدند سه انفجار در سه مقر اشغالگران یعنی مقر اسرائیل، مقر آمریکا و مقر فرانسه رخ داد که در آمریکا ۲۵۰ نفر مزدور به درک واصل شدند ولی در هیچ کدام از این انفجارها ایران هیچ نقشی نداشت. 

فرمانده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: همین اتفاق انفجار باعث شد که اسرائیل از خاک لبنان خارج شود و دیگر نتوانستند به لبنان برگردند چون لبنان به رشد رسیده بود و حزب الله بروز پیدا کرده بود.

متولیان موضوع دزدی ۲ هزار میلیارد دلار اموال ایران توسط آمریکا را نشات گرفته از همین ماجرا عنوان کرد و گفت: آنها خودشان متجاوز بودند و جنگ به راه انداختند حال وقتی لبنان در دفاع از خود، مزدوران را به درک واصل کرد، ادعای غرامت دارند و غرامتش را از ما می دزدند. وی به اقدام خوب مجلس در راستای گرفتن غرامت از آمریکا اشاره کرد و افزود: مجلس هفته پیش تصویب کرد که دولت موظف است خسارت و جنایتی که آمریکا از ۲۸ مرداد تاکنون علیه ایران انجام داده است را محاسبه و مطالبه کند.

فرمانده اسبق سپاه ولی امر بیان کرد: با این اوضاع برخی ها در کشور هستند که چشم به آمریکا دوخته اند و می گویند ما با گذشته آمریکا کاری نداریم و باید حال را ببینیم و یا می گویند استقلال آزادی دیگر معنایی ندارد و دوران آن گذشته است الان ما باید در دهکده جهانی باشیم.  

متولیان با انتقاد از این سخنان، گفت: بله ما دهکده جهانی می خواهیم اما حکومت جهانی اسلامی که رهبری آن به دست امام مهدی(عج) است نه استکبار جنایتکار که اصلا جز خودشان کسی را بشر نمی دانند. وی با بیان اینکه همه باید چشممان به رهبری باشد و روشنگری هایی که ایشان دارند را توجه داشته باشیم، اظهار کرد: طبق خواسته های رهبری باید از رئیس جمهور که منتخب مردم است در همه حال حمایت کرد. رهبری در اوایل ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه فرمودند: “وقتی امام از بازرگان دولت موقت حمایت می کند من هم به طریق اولی باید از رئیس جمهور حمایت کنم”. 

متولیان با تاکید بر هوشیاری مردم، گفت: ملت ایران با مردمی که در دوران حضرت علی(ع) بودند فرق می کند، ملتی ما مردمی با بصیرت، فداکار و مطیع ولایت هستند و این را می دانند که باید دشمن را خارج از سرزمین مشغول کرد تا وارد خاک کشور ما نشوند. وی با اشاره به اینکه به برکت ایران است که اسرائیل حریف حزب الله لبنان و حماس فلسطین نمی شود، افزود: همان گونه که رهبری فرمودند هنر جمهوری اسلامی ایران این است که توانست حماس و حزب الله را پشتیبانی کند و اسرائیل را در همانجا مشغول سازد تا در کشورمان در امان باشیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: این مت سزاوار این است که برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشد و پا برجا متصل به ظهور حضرت خواهد گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.