خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / شهر من مهديشهر / اخبار مهديشهر / آئین تزئین نخل حسینیه اعظم مهدیشهر

آئین تزئین نخل حسینیه اعظم مهدیشهر

در این مراسم که شمار زیادی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در آن حضور داشتند، تعویض نمادهای نخل حسینیه اعظم مهدیشهر با شکوه هر چه تمام تر انجام شد.

این برنامه که هر ساله همزمان با ماه محرم در مهدیشهر اجرا می‌شود، به گفته هیئت امنای حسینیه اعظم مهدیشهر، قدمت بیش از ۶۰۰ ساله دارد.

 

امروز عاشقان امیر دشت نینوا در سوگ شهادت این امام همام در مهدیشهر بر سر و سینه زدند و با شور غیرقابل وصفی، نخل‌های مهدیشهر را آماده نمایش کردند.

وجودپارچه های زینتی اهدایی و نذری مردم که از پارچه های بی نظیر و گرانقینت می باشد برای پوشش روی نخل و علم زیبایی و جلوه خاصی به این مراسم می دهد و باز گو کننده لباس خونین شهدا ی کربلا خواهد بود .

تجهیزات زینتی نقره ای با قدمت بیش از ۵۰۰ سال بعنوان اموال شهدای کربلا بر روی نماد تابوت شهدای کربلا جلوه نمایی می نماید. تصویر فرش ابریشم با بیان ظهر عاشورا جهت انعکاس واقعه عاشورا و وداع حضرت زینب با عاشوریان بر سینه نخل زیبایی و شور خاصی دیگر برپا می نماید .

قرارگیری تندیس دست و پنجه های نقره ای با تاریخ ثبت شده ۱۰۱۰ هجری قمری و پوشش جامه سبز حسینی با تاریخ اهدایی ۱۲۲۸ هجری قمری و وجود تندیس خورشید بعنوان نمادی از سرهای بریده شهدای کربلا بر فراز نخل بعنوان خورشید تابان نهضت حسینی نورافشانی می نماید . وجود سه تندیس خورشید تابان بیان کننده نماد شجاعت و زیبایی قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل عباس (ع) و جوانی و شباهت حضرت علی اکبر (ع) به رسول اکرم (ص) و نوجوانی حضرت قاسم بن الحسن (ع) می باشد.

برجستگیهای روی نخل بعنوان شاخصهای مذهب تشیع بعنوان کلمه توحید (پنج تن آل عبا ) با ذکراسماء الله ، محمد ، علی ، فاطمه ، حسن و حسین ، زیبایی و چهره نخل را دوچندان می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.