خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / شهر من مهديشهر / تاریخ کهن / کتاب تاربخ سنگسر نوشته دکتر عبدالرفیع حقیقت

کتاب تاربخ سنگسر نوشته دکتر عبدالرفیع حقیقت

 

کتاب تاربخ سنگسر نوشته دکتر عبدالرفیع حقیقت ملقب به “رفیع”، محقق، مولف و شاعر معاصر ایران است. حقیقت که خود زاده شهر سمنان است، در این کتاب به بررسی اوضاع تاریخی و فرهنگی منطقه سنگسر می پردازد. منطقه ای که اکنون به شهرستان مهدیشهر شهرت دارد. [۱]

عبد الرفیع حقیقت در بخشی از مقدمه ی این کتاب آورده است:

    در سال ۱۳۴۶ خورشیدی در روزهایی که با استاد حبیب یغمایی مدیر مجله وزین یغما در هیات تحریریه آن مجله در تهران همکاری نزدیک داشتم، مقاله تحقیقی (تاریخچه سنگسر) را در شمار شش سال بیستم مجله یغما به چاپ رسانیدم و انتشار آن بسیار مورد توجه و استفاده صاحبنظران از جمله چراغعلی اعظمی سنگسری قرار گرفت که در آثار خود آن را منعکس کردند. از آن زمان به بعد که مشغول جمع آوری مطالب مربوط به چاپ دوم (تاریخ سمنان) بودم مدارک بسیار زیادی از سنگسر و فعالیت های سرنوشت ساز تاریخی مردم آن سامان به دست آوردم که همراه با تصاویر تاریخی جالب توجه در چاپ دوم (تاریخ سمنان) در سال ۱۳۵۲ چاپ و نشر شد…. در سالهای اخیر در اثر توجه مخصوص برخی سنگسریان آگاه به سوابق تاریخی این شهر، نسبت به تدوین و تالیف مطالب مربوط به کتاب (تاریخ سنگسر، سرزمین دلاوران سرسخت) که ضمن پژوهشهای گسترده خود در تاریخ ایران طی بیش از ۴۵ سال جمع کرده بودم همت گماشتم.

رفیع در انتهای مقدمه می نویسد:

    اکنون بسیار خوشحالم که نسبت به چاپ و نشر این کتاب که به قول یکی از سنگسری های علاقه مند و آگاه، وطن دوم نگارنده (رفیع) محسوب می شود به ملت سرافراز کومش (استان سمنان) به ویژه مردم نجیب و اصیل سنگسر تقدیم می دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.