خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / شهر من مهديشهر / اخبار مهديشهر / خطیب جمعه مهدیشهر : فرهنگ کار باید در جامعه ترویج شود.

خطیب جمعه مهدیشهر : فرهنگ کار باید در جامعه ترویج شود.

 


barani
حضرت حجت الاسلام والمسلمین  محمد بارانی در خطبه های مورخ ۱۳۹۵/۲/۱۰ نماز جمعه مهدیشهر با گرامیداشت دهم اردیبهشت روز شوراها، اظهار کرد: اعضای شورا باید گره گشای مشکلات مردم باشند و با پاسداری از رایی که مردم به آنها داده اند هر چه بیشتر به مردم خدمت کنند.

وی ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و با اشاره به بیانات امام خامنه ای در دیدار با کارگران،تصریح کرد: مهم ترین محوری که رهبری در بیانات خود مطرح کردند فرهنگ سازی برای کار و تلاش سخت کوشانه برای کشور است. امام جمعه مهدیشهر کار و کسب روزی حلال را از بهترین عبادت ها برشمرد و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند بر شما باد به دامداری و تولید گوشت و کشاورزی، که این دو کار صبح تا شب و شب تا صبح به انسان خیر می رساند و خیر دنیا و آخرت دارد.

بارانی تقویت تولید داخلی را دیگر محور مهم بیانات رهبری در دیدار با کارگران عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی در جامعه جا بیافتد مهم ترین رکن آن این است که تولید داخلی تقویت شود به گونه ای که مردم بین کالاهای خارجی و داخلی به سمت کالای داخلی بروند. وی کار و کارگری را عامل حل مشکلات رکود، بیکاری و گرانی جامعه دانست و گفت:  دولت باید مشکلات کارگران را برطرف کند و جایگاه آنان را ارتقا دهد.

خطیب جمعه مهدیشهر با گرامیداشت و تبریک روز معلم، جایگاه معلم را جایگاه انبیا خواند و اظهار کرد: اگر معلم در مباحث علمی خود نکات تربیتی را به شاگردانش بگوید ثواب ۷۰ پیغمبر را دارد. وی با بیان اینکه هویت بخشی و تربیت نسل، دست معلم است، افزود: پیشرفت کشور به پیشرفت دانش و پیشرفت دانش به دست معلمان پر توان است.

بارانی شهید مطهری را الگویی برای همه معلمان دانست و بیان کرد: نقش معلم پررنگ تر از نقش والدین است چرا که می تواند اخلاق ثانوی را به دانش آموز یاد دهد.

امام جمعه مهدیشهر همچنین در واکنش به انتقادهایی که به نیروی انتظامی برای اجرای طرح امنیت اخلاقی  می شود، گفت: نمی شود چندین نفر با بی حجابی خود در جامعه اسلامی فساد ایجاد کنند و کسی هم به آنها کاری نداشته باشد. بارانی امنیت اخلاقی را یکی از شئونات نظام اسامی عنوان کرد و ادامه داد: اگر نظام باید به آرمانهای خودش پا برجا باشد باید امنیت اخلاقی در جامعه برقرار شود.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی برای اجرای طرح امنیت اخلاقی، بیان کرد: اگر نیروی انتظامی با مفسدین اخلاقی برخورد نکند چیزی از آرمان های شهدا باقی نمی ماند لذا مبارزه با برهم زنندگان امنیت اخلاقی در جامعه اسلامی ضروری است.  امام جمعه مهدیشهرخاطر نشان کرد: همه باید در این راستا به نیروی انتظامی کمک کنیم تا آرمان های انقلاب اسلامی ما حفظ شود.                  ( علیرضا کفاش دفتر امام جمعه شهرستان مهدیشهر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.